شنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ |۱۱ صفر ۱۴۴۶ | Aug 17, 2024
حجت‌الاسلام جاسم عبادی، امام جمعه بندر امام خمینی(ره)

حوزه/ حجت‌الاسلام عبادی، شهر بندر امام خمینی (ره) را آماده پذیرایی از زوار پیاده‌روی اربعین عنوان کرد و گفت: امکانات مردمی محدود است و از مجتمع‌های پتروشیمی در حمایت از موکب‌ها انتظار بیشتری می‌رود.

حجت‌الاسلام جاسم عبادی امام جمعه بندر امام خمینی (ره) از استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، درباره مراسم شهر بندر امام خمینی (ره) در ایام محرم گفت: هر ساله مصادف با آخر محرم الحرام، جمعیتی نزدیک سه هزار نفر با عنوان عشاق الحسین مسیر بندر امام خمینی (ره) به سمت کعبه عاشقان یعنی کربلای معلی را طی می‌کنند؛ این حرکت فرهنگی نوپا شامل همه جوانان با هر فکر، سلیقه و نگرشی است و به یک حرکت انسان ساز تبدیل شده است.

امام جمعه بندر امام خمینی (ره) ادامه داد: این حرکت به صورت کامل مردمی، خود جوش، و بدون هیچ گونه حمایت‌های منابع دولتی است؛ این حرکت که از چند روز پیش آغاز شده است اکنون به بصره رسیده است و تا روز اربعین به کربلای معلا خواهند رسید.

وی به استراتژیک بودن منطقه بندر امام خمینی (ره) اشاره کرد و ابراز داشت: بندر امام خمینی (ره) هم مرز، همسایه خرمشهر، آبادان و شادگان است؛ همه عاشقان اباعبدالله از بوشهر، بندرعباس و سیستان و بلوچستان و حتی زوار غیر ایرانی از بندر امام وارد می‌شوند و در ایام محرم بندر امام به یک حسینیه بزرگ تبدیل می‌شود.

حجت‌الاسلام عبادی به اسکان هر ساله پانزده هزار نفر در بندر امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: در این پذیرایی خود مردم پای کار هستند، نزدیک چهل و پنج موکب در خود شهر بندر امام مستقر است که ورودی‌ها و خروجی‌های بندر امام خمینی (ره) را در اختیار دارند؛ استان‌های هم جوار مانند بوشهر، اصفهان، بندرعباس و شیراز و شهرهای هم جوار ما می‌خواهند به سمت کربلای معلی و شلمچه حرکت کنند، باز ما میزبان این عزیزان هستیم. امام جمعه بندر امام خمینی (ره) توضیح داد: ما امروز چهل و پنج موکب داریم، غیر از اینکه ما حدود 150 حسینیه که متعلق به خود مردم خود جوش است آماده پذیرایی از زوار عزیز هستند؛ هم سه وعده غذا می‌دهند و هم اسکان می‌دهند؛ این آرامش و استراحت زوار عزیز را فراهم می‌کنند و شهر بندر امام خمینی (ره) در ایام اربعین حسینی یک شور و نشاط خاصی پیدا می‌کند.

وی با اشاره به وضعیت بد معیشتی مردم گفت: بالاخره امکانات مردمی محدود است، بندر امام خمینی (ره) بزرگترین بندر صادراتی کشور است و همچنین صنایع عظیم پتروشیمی هم داریم؛ هر چند بعضی از مجتمع‌های پتروشیمی موکب زده‌اند و بچه‌هایشان خود جوش فعالیت می‌کنند؛ اما انتظار بیشتری داریم که از این حرکت و موکب‌های مردمی حمایت کنند و عزیزان دلمان که در این تکایا و موکب‌ها مشغول خدمت رسانی به مردم هستند که این حمایت مستمر باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha